ارزیابی در مدرسه بین المللی APS

  • by

تضمین نتایج ارزیابی در مدرسه بین المللی APS

ارزیابی بخشی جدایی ناپذیر از مدرسه بین‌ المللی آسیا و اقیانوسیه است، بنابراین از این جهت خیالتان راحت باشد. سیستم ارزیابی در مدرسه بین المللی APS مسیر رسیدن به اهداف آموزشی را تعیین می کند؛ حال چگونه!؟
افرادی که طراحی سیستم ارزیابی را بر عهده دارند بر این باورند که نباید مسئولیت میزان پیشرفت تحصیلی تنها متوجه دانش آموزان باشد.
نحوه‌ی نمره دادن، نیازهای دانش‌آموزان، امکانات آموزشی، برنامه‌های درسی و حتی بودجه‌ی تحصیل می‌تواند در این امر دخیل باشد. در نهایت نتیجه‌ی این ارزیابی‌ها منجر به اتخاذ تصمیماتی می‌شود که تمام عوامل ذکر شده را در بر می‌گیرد.
سیاست ارزیابی در مدرسه بین المللی APS نیازهای دانش آموزان را مورد توجه قرار می دهد. در این زمینه سعی شده تا ارزیابی در برابر نیاز دانش آموزان به رشد فکری و یادگیری آنها بی‎انجامد، به گونه ای که دانش آموزان بتوانند از بازخورد مورد نیاز برای بهبود شرایط تحصیلی و یادگیری خود استفاده کنند.
در APS مؤلفه‌های اصلی ارزیابی جمع آوری و بررسی می‌شوند تا بازخوردی شفاف و به‌موقع ارائه دهند. ارزیابی در مدرسه بین المللی APS شرایطی را فراهم می‌کند تا دانش آموزان از بیشترین تحصیلات خود در مدارس مالزی، استفاده کنند.

چرا مدرسه بین‌المللی APS را پیشنهاد می‌کنیم؟

با نگاهی اجمالی به فرآیند ارزیابی به خوبی درک خواهید کرد که ارزیابی باید دانش آموزان را برای عملکرد بهتر ترغیب کند، بگونه‌ای که شاهد پیشرفت چشم‌گیر فرزندانتان باشید. فرآیندی که مدرسه بین المللی APS توجه ویژه ای به آن دارد. در مدرسه بین المللی APS تضمین می‌شود که والدین می‌توانند فرزندان خود را از خانه پشتیبانی کنند، چراکه مدرسه بر این باور است که دانش آموزان باید درباره عملکردشان در مدرسه و مراحل یادگیری، با والدین شفاف باشند.
APS تشخیص می‌دهد که فرآیند آموزش، یادگیری و ارزیابی اساساً به هم وابسته هستند، به همین دلیل از اصول زیر برای ارزیابی بهره می گیرد:

APS می‌داند که دانش‌آموزان:

  • دارای سبک‌های یادگیری متفاوت هستند.
  • از تجربیات فرهنگی، انتظارات و نیازهای مختلف برخوردار هستند.
  • مطابق با زمینه‌ی یادگیری متفاوت عمل می‌کنند.
  • ارزیابی خود و ارزیابی همسالان را به‌عنوان بخشی طبیعی از فرآیند یادگیری می‌بینند.
  • باید درک کنند که نیاز به دانستن دستاوردها در زمینه‌های مختلف برای بهبود روند یادگیری است.
  • باید بازخورد مثبت و سازنده دریافت کنند. 

طراحی سیستم ارزیابی به‌گونه‌ای است که:

توسط معلمان طراحی شده تا روشهای متنوعی را در خود گنجانده و برای پیشرفت دانش آموزان مرتبط و با انگیزه مناسب باشد.
طیف گسترده ای از مفاهیم، نگرش‌ها، دانش و مهارت‌های متناسب با سطح جهانی و جوامع بین‌المللی را بکار می‌گیرد.
با استفاده از رهنمودهای تعیین شده‌ی کمبریج، ارزیابی‌ها  بر مبنای معیارهای مختلف ارجاع داده می‌شوند و معلمان قبل از شروع دوره آموزشی معیارهای ارزیابی را برای دانش آموزان روشن می‌کنند.

APS چرا دانش آموزان را ارزیابی می‌کند؟

معمولاً دیدگاه والدین از ارزیابی، سنجش نمرات کلاسی و امتحانات پایان ترم است؛ بنابراین در مواجهه با چنین سیستم ارزیابی پیشرفته‌ای، این سؤال پیش می‌آید که چرا APS  دانش‌آموزان خود را اینگونه ارزیابی می‌کند. در ادامه پاسخ این سؤال را واضح و روشن بیان می کنیم.

APS دانش آموزان خود را ارزیابی می‌کند تا:

  • تصویری واضح از دانش آموز و علایق او بسازد.
  • اثربخشی محیط را در یادگیری دانش‌آموز ارزیابی کند.
  • یادگیری دانش‌آموز را گسترش دهد.
  • پیشرفت یادگیری و پیشرفت دانش فردی را کنترل کند.
  • اثربخشی تدریس را تعیین کند.
  • از مرور برنامه‌ی درسی کمبریج (IGCSE) اطلاع پیدا کند.
  •  به تشخیص مناسب بودن دوره‌های آموزشی کمک کند.
  • دانش آموزان، معلمان، والدین را به طور مناسب از بازخورد و عملکرد دانش‌آموز و سیستم آموزشی مدرسه مطلع کند.

آیا با چنین پیگیری‌ها و نظارت‌های دوسویه، هنوز هم برای ثبت‌نام فرزندتان در مدرسه بین المللی APS به اطلاعات بیشتری نیاز دارید!؟
ما، نماینده انحصاری مدرسه بین المللی APS در ایران و تنها راه ارتباطی شما با این مرکز آموزشی هستیم. قطعاً برای پذیرش تحصیلی در مالزی به یک مشاور حرفه‌ای و متخصص نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *