مسیر جایگزین چیست؟
مدرسهی نکسوس با یک رویکرد یکپارچه از طریق فراهم کردن محیط تدریس و یادگیری شخصی سازی شده متناسب با نیازهای دانشآموزان، فرصتی برای افزایش یادگیری آنها ایجاد می کند. مربیان Nexus، با تأیید این اصل كه فراگیران نیاز به آمادگی در جامعه دارند، اهدافی را دنبال میکنند که طی آن آموزش یک برنامهی درسی رسمی با یك برنامه درسی مهارت های زندگی اجتماعی همراه باشد.
قطعاً بدون داشتن توانایی برقراری ارتباط و منطبق سازی با دیگران، فرصتهای زندگی حرفهای میتواند بسیار محدود باشد. این درحالیست که دانشآموزان در مدرسهی نکسوس با قرارگیری در یک محیط یکپارچه، با تمام منابعی که این امر را در یک مدرسهی بینالمللی 5 ستاره همراه می کند، فرصتی برای شروع یک زندگی فعال به عنوان بخشی از جامعه را بدست میآورند.
مسیر جایگزین Nexus، یک محیط جامع فراهم می کند که به دانشآموزان امکان می دهد در سطح مناسب، چه در دروس گروهی کوچک و چه با همتایان خود در جریان اصلی پیشرفت کنند. در این مسیر هر کودک یک جدول زمانی شخصی را برای سطح یادگیری فردی خود ایجاد میکند، در نتیجه میتواند مهارتهای اجتماعی و زندگی افراد حرفهای را برای خود فراهم کند.
چه کسی می تواند به مسیر جایگزین دسترسی پیدا کند؟
مسیر جایگزین در درجهی اول برای دانشآموزانی که در حال گذر از دورهی ابتدایی به متوسطه هستند فراهم میشود. با این حال مکانهای کمی هم برای متقاضیان خارجی در نظر گرفته شده است. این دانشآموزان به طور معمول عبارتند از:
- دانشآموزانی که به طور کامل به برنامهی درسی متوسطه فعلی در دبیرستان یا iGCSE دسترسی ندارند.
- دانشآموزانی که در ارتباطات اجتماعی و عاطفی با چالشهایی روبرو هستند و برای یادگیری این مهارتها به مدل سازی و راهنمایی بیشتری نیاز دارند تا به عنوان یک جوان موفق در جامعه به طور مؤثر عمل کنند.
- دانشآموزانی که خود سازماندهی و مقررات را به چالش می کشند و معمولاً به کمک و پیگیری منظم یک بزرگسال دیگر نیاز دارند.
متقاضیان خارجی به مدارک پشتیبان مدارس قبلی یا متخصصان واجد شرایط خود نیاز دارند تا مراحل ارزیابی لازم را انجام دهند.
چیزی که Nexus پیشنهاد میدهد:
مسیر جایگزین در اکثر سطوح، برای آن دسته از دانشآموزانی که مشکلات یادگیری متوسط تا خفیف دارند و میتوانند با پشتیبانی بیشتر به iGCSE دسترسی پیدا کنند، فراهم می شود. ما برنامههای هر کودک را به عنوان یک مورد فردی در نظر میگیریم و طبق آن یک برنامهی درسی شخصی ایجاد میکنیم که بر نقاط قوت و سبکهای یادگیری آنها ترجیح مییابد.
ما در ضمن ارائهی معلمان و درمانگران متخصص بینالمللی که از دانش و تجربهی زیادی بهره مند هستند، از انواع تکنیکها و سیستمهای ارزیابی استفاده میکنیم.