کارت دیجیتال ورود به مالزی از اول دسامبر 2023 برای مسافران ایرانی الزامی شد! اگر شما هم جزو دانشجویان، دانش آموزان و افرادی هستید که با انواع ویزای مالزی قصد ورود به این کشور را دارید، این نوشته برای شما است. جزئیات و متن این خبر مهم را در ادامه بخوانید.
شریف اِستادی، ایجنت تخصصی تحصیل و نماینده قانونی مدارس مالزی است.
مشاوره رایگان تلفنی: ۰۲۱-۲۲۸۴۳۱۱۵
فهرست مطالب
کارت دیجیتال ورود به مالزی چیست؟
از 1 ژانویه 2023، اتباع خارجی که وارد مالزی می شوند باید کارت ورود دیجیتال مالزی (MDAC) را از طریق پورتال مهاجرت مالزی پر کنند.
کارت دیجیتال (Malaysia digital entry card) که به اختصار به آن MDAC میگویند، یک فرم آنلاین است که باید توسط افراد خارجی که قصد سفر به مالزی را دارند تکمیل شود. MDAC جایگزین فرمهای کاغذی ورودی قبلی و یک راه امن و کارآمد برای ارائه اطلاعات مسافر پیش از ورود به مالزی است.
این کارت شامل اطلاعات شخصی، ملیت، شماره پاسپورت، آدرس ایمیل، شماره تلفن، تاریخ ورود و خروج و نحوه سفر به مالزی است.
- تکمیل کارت آنلاین باید از سه روز قبل از ورود به کشور مالزی انجام شود، مثلاً اگر بلیت شما مالزی برای 7 دسامبر برنامه ریزی شده باشد، شما باید در تاریخ 5 دسامبر این فرم را تکمیل کنید تا بتوانید در تاریخ 5، 6 و 7 وارد مالزی شوید.
📎مطلب پیشنهادی: راهنمای کامل اخذ ویزای مالزی 2024 |
چرا کارت دیجیتال ورود به مالزی الزامی شد؟
هدف از اجرای MDAC سادهسازی فرآیند ورود به مالزی است. با این کارت مسافران میتوانند اطلاعات شخصی و اطلاعات مربوط به سفر را پیش از ورود به مالزی ارائه دهند، تا بتوانند از گیت های خودکار فرودگاه وارد شده و اقدامات اولیه در بدو ورود به فرودگاه مالزی را با سرعت بالاتری انجام دهند.
به عبارت بهتر، پُر کردن این فرم قبل از ورود به مالزی، مدت زمان لازم برای بررسی اطلاعات شما را در فرودگاه و نقاط ورودی مالزی کاهش میدهد.
مزایای کارت MDAC برای دولت مالزی
هدف طراحی کارت MDAC افزایش امنیت ملی کشور مالزی است. مسافران با تکمیل فرم دیجیتال، کمک بزرگی به دولت مالزی برای تضمین سلامت و امنیت مسافران و شهروندان میکنند.
MDAC یک ابزار مهم مدیریت بهداشت عمومی کشور مالزی است. این کارت امکان ردیابی افراد و تماسهای احتمالی در موارد شیوع بیماریهایی مانند کووید 19 را امکان پذیر میکند. در صورتی که همه مسافران با این کارت وارد مالزی شوند، دولت میتواند بر جریان ورود و خروج مسافران نظارت بهتری داشته و از ورود افراد مشکوک که ممکن است امنیت کشور را تهدید کنند، جلوگیری کند.
چه کسانی باید فرم ورود به مالزی را بگیرند؟
مسافران برای دریافت فرم ورود به مالزی به دو دسته تقسیم میشوند.
- مسافران کشورهای خاص (مجاز به استفاده از گیت خودکار (e-Gates) فرودگاه بینالمللی کوالالامپور)
- مسافران سایر کشورها (همه شهروندان خارجی که به مالزی سفر میکنند.)
مسافران این کشورها میتوانند از گیت خودکار (e-Gates) فرودگاه بینالمللی کوالالامپور استفاده کنند:
|
- مهم است که بدانید طبق اطلاعیه جدید وزارت امور خارجه مالزی ، تمامی دانشجویان و دانش آموزان بین المللی از جمله ایرانیان باید از تاریخ 1 ژانویه 2024 قبل از ورود به مالزی فرم MDAC را تکمیل کرده باشند.
کسانی که نباید کارت دیجیتال بگیرند!
علی رغم اجباری بودن کارت MDAC برخی از افراد نیازی به ارائه فرم ورود به مالزی ندارند! این افراد عبارتند از:
- شهروندان و ساکنان دائم مالزی (PR) و دارندگان گذرنامه بلند مدت
- دارندگان گواهی شناسایی مشترک برونئی (GCI).
- دارندگان تسهیلات مسافرتی مکرر برونئی-مالزی
- دارندگان گذرنامه مرزی تایلند
- دارندگان پاس مرزی اندونزی (PLB).
- دارندگان روابط عمومی مالزیایی
- شهروندان سنگاپور
- دارندگان گذرنامه های بلندمدت مالزی مانند کارت استخدام، کارت اقامت استعداد استعدادیابی، پاس وابسته، پاس دانشجویی و غیره.
مراحل تکمیل کارت دیجیتال
پس از دریافت کارت MDAC از وبسایت اداره مهاجرت مالزی باید آن را تکمیل و ارسال کنید. برای دریافت فرم ورود مالزی میتوانید از طریق وبسایت رسمی اداره مهاجرت مالزی یا اپلیکیشن تلفن همراه اقدام کنید. آدرس وبسایت اداره مهاجرت مالزی:
https://imigresen-online.imi.gov.my/mdac/main?registerMain
اطلاعات ثبت شده در کارت دیجیتال مالزی
مسافران باید در کارت دیجیتال اطلاعاتی مانند تاریخ ورود و خروج از مالزی، نحوه سفر به مالزی (هوایی یا زمینی) و آخرین کشوری که قبل از ورود به مالزی ترک خواهند کرد، را وارد کنند. فرم MDAC باید در دو بخش اطلاعات شخصی و اطلاعات مربوط یه سفر تکمیل شود.
اطلاعات شخصی
|
اطلاعات سفر
|
اقدامات لازم پس از ورود به مالزی
پس از ارسال کارت ورود دیجیتال مالزی در وبسایت اداره مهاجرت و ورود به مالزی در فرودگاه این کارها را انجام دهید:
- ارائه پاسپورت معتبر به آفیسر مهاجرت برای احراز هویت؛ همه مسافران باید پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار داشته باشند.
- تأییدیه MDAC خود را نشان دهید، تأییدیه MDAC خود را به صورت چاپی یا دیجیتال ارائه دهید.
- اگر بار اولتان نیست که با کارت دیجیتال وارد میشوید و واجد شرایط ورود به گیت خودکار (e-Gates) هستید میتوانید از سیستم Autogate (E-Gate) استفاده کنید.
- کاربرانی که برای اولین بار از گیت خودکار استفاده می کنند، لازم است پاسپورت خود را در بدو ورود در باجه دستی مهاجرت تأیید کنند. این مرحله قبل از استفاده از گیت خودکار در هنگام خروج الزامی است. برای بازدید بعدی از مالزی، می توانید بلافاصله از اتوگایت برای ورود و خروج از کشور استفاده کنید.
سؤالات متداول کارت دیجیتال ورود به مالزی (MDAC)
1-کارت ورود دیجیتال مالزی (MDAC) چیست؟
MDAC یک فرم آنلاین قبل از ورود است که برای اکثر مسافران خارجی که از 1 ژانویه 2024 به مالزی سفر می کنند، اجباری است. از 1 ژانویه 2024 مسافران باید فرم را قبل از ورود تکمیل کنند.
2- چه کسانی از ارسال MDAC معاف هستند؟
مسافرانی که از ارسال MDAC معاف هستند شامل سنگاپوریها، دارندگان گذرنامه بلندمدت مالزی، افرادی با گواهیهای شناسایی مشترک برونئی و دارندگان گذرنامههای مرزی تایلند هستند.
3- چگونه MDAC را ارسال کنیم؟
برای ارسال MDAC، به وب سایت رسمی اداره مهاجرت مالزی مراجعه کنید، فرم آنلاین را با جزئیات دقیق پر کنید و آن را ارسال کنید. هیچ هزینه ای برای ارسال MDAC وجود ندارد.
4- هنگام ورود با کارت MDAC به چه مدارکی نیاز است؟
پس از ورود، به یک پاسپورت معتبر و تأییدیه MDAC خود، چه به صورت چاپی یا دیجیتالی نیاز دارید. در صورت واجد شرایط بودن، می توانید از سیستم autogate مالزی نیز استفاده کنید.
5- سیستم اتو گیت چیست و چگونه کار می کند؟
سیستم autogate یک سیستم ورود خودکار است که در دسترس مسافران کشورهای خاص است. برای استفاده از دروازه خودکار، مسافران واجد شرایط باید ابتدا پاسپورت خود را در یک پیشخوان مهاجرت دستی به محض ورود تأیید کنند. متعاقباً، آنها می توانند در طول سفر خود هم برای ورود و هم برای خروج از گیت خودکار استفاده کنند.
6- چگونه کارت ورود به مالزی را پر کنیم؟
مرحله 1: برای شروع ارسال MDAC، به وب سایت رسمی اداره مهاجرت مالزی مراجعه کنید.
مرحله 2: فرم MDAC را تکمیل کنید.
مرحله 3: MDAC را ارسال کنید.
مرحله 4: یک رکورد نگه دارید.
7- آیا باید کارت ورود را چاپ کنم؟
پس از اینکه فرم خود را با موفقیت ارسال کردید، یک ایمیل تأیید با یک سند PDF پیوست دریافت خواهید کرد. سند PDF حاوی شماره کارت ورود SG و یک کد QR است. هنگام ورود به مالزی باید این سند را (چه چاپ شده یا در دستگاه تلفن همراه خود) نشان دهید.
مهاجرت تحصیلی به مالزی با شریف اِستادی
شریف اِستادی تجربه 20 سال زندگی در این کشور را با شما به اشتراک میگذارد. ماحصل 20 سال فعالیت تخصصی فقط و فقط ئر مالزی اخذ نمایندگی بیش از 70 مدرسه، دانشگاه و کالج زبان است. سایر خدمات شریف اِستادی:
- اخذ انواع ویزای مالزی
- پذیرش دانشگاه
- ثبت نام در مدارس مالزی
- تهیه خوابگاه و محل اقامت
- و…
مشاوره رایگان تلفنی: ۰۲۱-۲۲۸۴۳۱۱۵